زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان
زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان

معمای کلمه ای

-ایلیا برای ما معما طرح می کنه از جمله" معماهای کلمه ای" اینه که کلماتی که حروفشون نقاط کاهشی یا افزایش  طبقه بالا یا پایین داشته باشه مثل نقاش که همه ی حروف نقطه دارش طبقه بالاست.

  و حالت آسون ترش مثل  کثیف که نقاط بالا یا پایین ترکیبی می تونه باشه. خلاصه تو حرف زدن مون گاهی به کلمه ای بر می خوریم و اعلام می کنیم.

- یک مدل دیگه معماهاش هم اینه که نقاط کلمه زوج یا فرد باشه البته اون وقتی که این سوال رو مطرح کرد لغت زوج و فرد رو بلد نبود و می گفت دو تا دو تا دسته بشن. بعد حالت های مختلفی تعریف کرد که نقاط پایین بابالا می تونه جفت بشه و یا سرکاف "ک" رو دو تا نقطه در نظر بگیریم و سرکاف گ سه تا نقطه.خلاصه تو حرف زدن مواظب کلماتی که می گیم هستیم.

-من توی اتاق بودم که ارمیا وارد شد و گفت من همه چیز رو می دونم بعدش چی میشه ؟کلا کارها برام تکراری شده! مثلا می دونم با  لگو هام ساختمون درست کنم کدوم شل و کدوم سفته. مثلا می دونم وارداتاق بشم تو اولین چیزی که بهم میگی چیه!حوصله ام سررفته!!

-ارمیا گفت که یکی از بچه های کلاس شون می خواد تابستون رو جهشی بخونه. بهش گفتم تو هم می خوای بخونی به داداش برسی؟ ارمیا اعتراض کرد که نخیرم به جای جهشی کاهشی بخونه.(من شخصا با جهشی خوندم مخالفم .  با وجود این که ایلیا کتاب های داداش بزرگش روبلده حتی ریاضی هاش رو بهش پیشنهاد نمی دم. این سوال رو پرسیدم ببینم خودش نظرش چیه)

نظرات 12 + ارسال نظر
قره بالا شنبه 15 اردیبهشت‌ماه سال 1403 ساعت 11:44 ق.ظ

چه سخت شد

راس میگه بچه، منم حوصله م سر رفته

شما هم براتون همه چیز قابل پیش بینیه؟

رعنا شنبه 15 اردیبهشت‌ماه سال 1403 ساعت 09:45 ب.ظ

عزیزم، چه دنیایی دارند
برادرزاده من کلاس اولش که تموم شد به باباش گفت بابا من که همه چیزو یاد گرفتم، برای چی دیگه برم مدرسه؟

یعنی اینقدر مدرسه رفتن براش سخت بوده

قورى یکشنبه 16 اردیبهشت‌ماه سال 1403 ساعت 01:05 ب.ظ http://ketriyoghoriii.blogfa.com/

ماشالله به این گل پسر ها معما خوب طرح مى کنن
چه خوب که با جهشى خوندن موافق نیستین
ما در فامیل یک نمونه داشتیم ، بنده خدا همیشه همه جا از دست پدر و مادرش ناراحت هست که نزاشتن طبق سنش درس بخونه و بازى کنه و رفتار کنه

بلدن ذهن ما رو مشغول کنند
منم به همین دلیل مخالفم. فرصت بازی و شادی کودکی اونقدر زیاد نیست که بخواییم از بچه هامون دریغ کنیم.
نسل ما جهشی خوندن بود که اونم بعدها پشیمون می شدن الان دیگه اونقدر برای درس اصراری نیست

زهره یکشنبه 16 اردیبهشت‌ماه سال 1403 ساعت 01:18 ب.ظ https://shahrivar03.blogsky.com/

معماها عالی بود. خوبه که از خلاقیت ذهنش داره کاربردی استفاده میکنه
یاد اون عبارت منسوب به نیما افتادم که میگند برای تولد یک سالگی بچه اش نوشته بود:
یک بهار را دیدی
یک تابستان را، یک پاییز را، و یک زمستان را.
بعد از آن همه چیز تکراری است، به جز مهربانی

داره مغز ما رو استفاده می کنه آلزایمر نگیریم.

داداشی ها چون با موبایل بازی نمی کنند و تماشای تلویزیون ساعت مشخص داره زیاد حوصله شون سر میره

ربولی حسن کور یکشنبه 16 اردیبهشت‌ماه سال 1403 ساعت 02:25 ب.ظ http://Rezasr2.blogsky.com

سلام
یعنی این که میگن ابن سینا همه چیزو تا هجده سالگی یاد گرفته هم همین طور بوده؟!

سلام
نمی دونم واقعا. در این که ابن سینا باهوش بوده شکی نیست ولی چقدرش رو نمی دونم

khatoon دوشنبه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1403 ساعت 08:31 ق.ظ https://memories-engineer.blogsky.com

ماشالله مغزشون حسابی فعاله و از سلولهای خاکستری مغز حسابی کار میکشند
به نظر منم باید بچه روال طبیعی درس خوندن رو پیش بره اینجوری ممکنه یهو دلزده بشن

بیشتر مغز ما رو به کار می گیرن
خبری نیست تو دنیا که به خاطرش آدم لذت بیکاری تابستان رو از دست بده و بخواد درس بخونه

شیرین دوشنبه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1403 ساعت 08:56 ق.ظ http://Khateraha95.blogfa.com

بسیار کار خوبی کردید که با جهشی مخالفید چون معلم و مدیر پسر منم پیشنهاد دادن ولی هم من هم باباش سخت مخالفت کردیم بچه آروم آروم بره بالا بهتره

عجله ای نیست تو اتمام دوران کودکی که آدم بدو بدو درس رو تموم کنه.
ایلیا نوبت دومی هست. به ما پیشنهاد دادن که سال اول رو غیرانتفاعی بره که بتونه زودتر بره مدرسه ولی من گفتم بذار از زندگی و بازی لذت ببره تا بخواد مجازی بره مدرسه

صبا دوشنبه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1403 ساعت 11:05 ب.ظ http://gharetanhaei.blog.ir

چه معماهایی ماشالله به ذهن فعال داداشی ها
حالا یکسال هم زودتر مدرسه رو‌تموم کرد! که چی بشه آخه!! انگار موفقیت های دنیا تموم شدنی باشند که باید برای رسیدن بهشون بدوی

آفرین به شما
آخه مگه چه خبره که عجله کنیم تو دنیا؟؟

محبوب حبیب سه‌شنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1403 ساعت 12:40 ب.ظ

سلام لیلی جان
امیدوارم خوب و سلامت باشی.

چقدر معمای کلمه ای سخته. چه کارهای سختی باید بکنی

راستی در مورد جهشی، من امسال میخوام تحقیق کنم و احتمالا دخترم تابستون سوم رو جهشی بخونه. دختر من هم از نظر هیکل بزرگتر از همسالهاش هست، هم رفتارش بالغانه تره. هم توی ریاضی و ... باهوشه و مشکلی نداره. خودش هم دوست داره.
خوشحال میشم دلیل مخالفتت رو بگی

سلام خانومی
معمابازی برای جلوگیری از آلزایمر ما خوبه:

به نظر من جداشدن از دوستان تو روحیه بچه خیلی خیلی اثر داره. تو شهر ما اگر مقطع هم عوض بشه بازم دو سه نفر تو کلاس بعدی و مدرسه بعدی از دوستای قبلیش هستند تو شهرهای بزرگ رو نمی دونم ولی اگر جهشی بخونه یک دفعه وارد کلاسی میشه که حس می کنه هیچ کس رو نمی شناسه و همه ازش بزرگترن و همه از قبل با هم دوستند و اونو راه نمی دن.
از نظر من اگر بچه علاقه و استعداد داره می تونه بره کلاس های مختلف از زبان و شطرنج و کتاب ریاضی حل کنه وبرنامه نویسی یاد بگیره..الان برادرزاده من ۹ساله هست و از بس تو خونه حوصله اش سررفته باباش بهش زبان پایتون یادداده و برای خودش برنامه نویسی می کنه.

عجله ای تو تمام کردن درس نیست .تهش خبری نیست که بخوایم براش عجله کنیم و از مسیر کودکی لذت نبریم.
فرصت بازی و شادی بچگی کوتاهه ازشون دریغ نکنیم. فرصت اشتباه کردن و غرزدن و بچگی کردن رو براشون کم نکنیم.
از کسانی که قبلا این راه رو رفتن بپرسیم مثلا کسی که سه سال پیش این کار رو کرده یا کسی که ده سال پیش این تصمیم رو گرفته. بپرس ببین راضی هستن
بقیه هم بیان نظرشون رو بگن

محبوب حبیب چهارشنبه 19 اردیبهشت‌ماه سال 1403 ساعت 10:56 ق.ظ

در واقع دلیل من برای جهشی عجله در چیزی نیست.
اون جمع دوستان و ... هم یکبار اول به دوم مدرسه اش رو عوض کردم و خوب کامل عوض شدند. الان هم یکی دو تا دوست داره که میگه زنگ تفریح می بینم شون و بهشون وابسته نیست.
با معلم هاش هنوز مشورت نکردم ولی خودش خیلی مشتاقه. بعنوان کسی که از بس تو دوران تحصیل حوصله ام سر می‌رفت و این موضوع برام شکنجه بود، می بینم دخترم اذیت میشه. سطحش بالاتر از کلاس هستش.

من هرچی به نظرم می رسید گفتم و البته من کارشناس نیستم .به نظرم با کسانی که تجربه دارند مشورت کنید.
منم خواهرم تو مدرسه حوصله اش سر می رفت(رتبه دو رقمی کنکور سال 82هست) و سر کلاس نقاشی می کشید و مسابقات علمی شرکت می کرد و نمونه سوال اضافه حل می کرد و خلاصه خودش رو مشغول می کرد.و از راهنمایی رفت تیزهوشان و خب مشغول شد.
پسر منم تو کلاس مطالب براش تکراریه ولی به کمک کردن به دیگران وقتش رو می گذرونه

محبوب حبیب یکشنبه 23 اردیبهشت‌ماه سال 1403 ساعت 12:25 ب.ظ

یکی از بچه های ارشد این دانشگاهی که الان هستم، دو سال جهشی خونده. تجربه اون رو با جزییات شنیدم. و اینکه بگیم مطلقا غلطه, اینطور نیست. تجربه اش خیلی تجربه خوبی بود. البته در دوران بلوغ یک مقدار اذیت شده بود ولی دخترم فکر میکنم اینطوری تازه دوران بلوغ اش همزمان بشه با بقیه بزرگتر از خودش، چون درشت تر هست و زودتر هم بالغ میشه.

ضمن اینکه شکنجه ای که من در دوران دبستان میشدم برای حوصله سر رفتن، آنقدر بود که اگر برگردم بخوام حتماً حتماً جهشی بخونم.
به قول شما بعد از رفتن به مدارس خاص، این مسئله درست شد. ولی خاطرات بد دبستان یادم نمیره. مجبور بودم با ضعیف ها کار کنم، و این شکنجه بیشتری بود!
حالا برنامه نویسی و ... که در ساعت مدرسه نیست و بحثش جداست.

البته این که جهشی مناسب هست یا نه، در مورد هر کس فرق می‌کنه. من شرایط بچه خودم رو بایست دقیق تر بررسی کنم. ممنون که یک سری ابعاد برای فکر کردن رو هم شما گفتید.

حق با شماست. این جور مسائل خوب و بدمحض نداره و تصمیم گیری بر اساس توانایی های فردی انجام میشه.
موفق باشید مادر و دختر پرتلاش
در ضمن اینو تو کانال مدرسه مون فرستاده بودن

فاطمه دوشنبه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1403 ساعت 11:16 ق.ظ http://Ttab.blogsky.com

سلام عزیزم ،وای به نظرم معماها سخت بودن.تاحالااینطوری طرح معمانشنیده بودم.جالبه
کلاس ورزشی میفرستیدشون؟اونطوری شاید حوصله پسرتون کمترسربره

سلام
معمای من درآوردی جوابای سخت داره
من خیلی علاقه دارم که کلاس ورزشی برن ولی اونا تنبل تشریف دارن

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد